Ambassaden - check!

Kategori: Usa - tips

Och så var ambassaden avklarad. Det var inte alls så illa som jag trodde. Pappa oxh jag åkte redan vid 03 inatt för att vara framme i Stockholm med god marginal, och det var vi. Vid 6,15 parkerade vi bilen utanför ambassaden, men det var först vid 7 som vi promenerade bort till ingången. Där berättade en vakt att jag var först där och kunde vänta i båset som fanns utanför. Och att dem skulle öppna om ca 30 min. Och som sagt, 30 min senare var jag först inne på säkerhets kontrollen och sedan in på ambassaden. Lämnade alla papper, fingeravtryck och tillslut intervjun. Allt gick skitbra och jag var klar strax innan halv 9. Hade egentligen ambassadtid vid 9, men det funkade ju att komma tidigt ändå. Så nu är jag hemma. Även proppmätt då pappa och jag tog en pizza påvägen, dock var den inget att rekommendera.. Helt degig. Fy. 


Har även hämtat ut ett paket till värdfamiljen! Bakboken är till värdmamman(och delvis mig själv, så vi kan baka lite svenskt.) ;-) och Astrid Lindgren böckerna är till barnen, vet att tjejen är 11 men hoppas hon inte tycker dem är för barnsliga. :-) det är en samlingsbox med Pippi, Emil, Lotta och Karlsson! 


Kommentarer

  • Emelie säger:

    Hej! Jag Sala också åka som au pair och tycker Astrid Lindgren boxen verkar jättebra! Vart hitta du den? Lycka till med allt! :)

    Svar: Hittade den på adlibris! Lycka till med allt!
    lisa lönn

    2013-12-26 | 12:39:41
  • Emelie säger:

    Tack så mycket för svaret! Förlåt om jag är jobbig men jag har en till fråga, jag tror att den där boxen skulle kunna passa väldigt bra till mina värdbarn också, men är det böcker med bilder eller bara text? :)

    Svar: Har faktiskt inte kollat så noga, har faktiskt bara bläddrat i några av dem. Hade kunnat kolla om jag inte redan slagit in dem i presentpapper.. Men jag tyckte det var relativt stor text, så skulle väl kunna passa barn över 6. Mitt värdbarn är 6 och håller på och lär sig läsa, och jag tror det är väldigt bra böcker att börja med. :)
    lisa lönn

    2013-12-26 | 23:21:48

Kommentera inlägget här: