Pearl

Kategori: Usa - förberedelser

Var hemma från jobbet idag också, men imon ska jag allt tillbaka. Saknar alla goa ungar, så det ska bli riktigt kul! Och när jag ändå vart hemma idag har jag fått lite "plugg" avklarat! 

I au pair programmet står det som krav att du ska ha med dig, två kopior av ett Pre-depature project. Det ena ska ges till aupaircare akademin och det andra ska man ge värdfamiljen. Man ska ha lagt ner minst 8 timmar på arbetet, jag är uppe i min 5e timma och har hittills fått ihop 21 sidor. 


Pre-Departure project delas upp i olika "kapitel" och ska innehålla:
 
1. Min värdfamilj och deras region.
2. Olika milstolpar i utvecklingen hos barn i olika åldrar.
3. Enkla pyssel och matlagning/bakning
4. Sagor, sånger och lekar.
5. Motoriska färdigheter (både finmotorik och grovmotorik).
6. Imitationslekar.
7. Samarbetsövningar. 
8. Språklig utveckling.
9. Svenska högtider.
10. Frågor till min värdfamilj.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: