Måndag, tisdag & onsdag

Kategori: Allmänt

I måndags var min första dag själv med barnen, fast mammans kompis var med som stöd, hon sa att jag klarade det galant själv även fast barnen testade mina gränser några gånger. Igår gick ännu bättre, efter vi hämtat upp pojken åkte vi direkt till tjejens skola och där spelade vi lite basket innan hon slutade. Pojken fick två nya vänner som han spelade med! Efter att vi hämtat tjejen, åkte vi till Yapple, som är ett ställe där man äter frozen yoghurt, och fy fasen vad gott det var!! Yummy in My tummy!!! Sen åkte vi hem, tjejen gjorde läxor och jag och pojken spelade basket i mer än en timma!!!! Att skaffa gymmedlemskap kanske var onödigt, för fy vad trött jag var! Agerade även sportkommentator under matchen och insåg att jag börjar få södern accent... Många här i richmond har söder accent då staten tillhör den delen av USA som kallas för "södern" 

Idag ska jag till gymmet, provade ett nytt gym igår och blev helt förälskad! Så fräscht och massa bra maskiner!!!! Betalar 19,99$ i månaden, vilket är ca 130kr! Helt okej! Idag slutar pojken senare för han börjar fotbollsträning idag direkt efter skolan, så han och tjejen slutar samtidigt och 1h efter det har tjejen tennis, så vi tänkte åka till barnes and Nobel och hänga lite där innan tennisen! Barnes and nobles för er som inte vet, är en bokbutik/bibliotek som du kan åka till och sitta och läsa böcker/tidningar! Finns även ett starbucks, så eftermiddagens snacks blir väl därifrån! 
Här är lite bilder från senaste dagarna! 



Frozen yoghurt, som mer är som mjukglass med toppings som frukt/godis/choklad mm 


Kommentarer

  • Moster P säger:

    Hej, Lisa!
    Vad kul när du skriver på bloggen😊kollar varje dag😉 skönt att höra att du trivs och inte har hemlängtan iallafall. Kul att du spelar basket med, du som gillar sport🏀😃måste va lockande med all billig shopping! Bra att du står emot när de testar dig, bara början👍ha det gött! Kram moster P

    2014-02-05 | 21:51:12

Kommentera inlägget här: