17 dagar kvar

Kategori: Usa - förberedelser

Det är alltså bara 17 dagar kvar. Känns helt sjukt, har börjat märka att jag börjat bli lite nervös...
Om en liten stund ska jag in till pappas jobb och ta lite kopior, främst körkortskopior som ska skickas iväg till motormännensriksförbund, så jag hinner få mitt körkort.. Men även flygbiljetterna, kopior på pass, visum och personbeviset m.m.
Jag ringde även till Forex innan, på onsdag ska jag växla in lite svenska pengar, och vill inte ha allt för stora sedlar, så har "beställt" så jag bara ska få sedlar mellan 1-20 usd! Sjukt smidigt! 
Börjar även bli klar med packningen som just nu ligger på exakt 16 kg. Jag får ha Max 23, och jag har bara skinnjacka, löpardojjorna, två koftor och godis kvar, så lär ju klara mig. ;-) ett tips till andra som ska åka som au pair är att kanske inte köpa stora böcker till hela familjen som jag gjorde, böckerna väger 5 kg och tar upp 1/4 av väskan, jag klarar mig, men om man vet att man ska ha med mycket grejer är inte böcker inte bästa presenten.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: