Glädje och tårar.

Kategori: Allmänt

Idag har varit en bra och dålig dag. Började dagen med veckan pretty little liars, pallade inte vara uppe vid 2 inatt för att se det. Klockan 10 blev jag hämtad av mormor och morfar för att åka ner till min gammelfarmor för lite fika. Det är sista gången jag träffar henne innan jag åker.. Det var förmodligen ett av dem lite jobbigare "hejdå'n" jag kommer behöva ta. Om ett år när jag kommer hem så ska jag sitta där och kramas och dricka kaffe med henne. Men hon fyller 94 iår och man vet aldrig vad som kan hända. Så det tog emot lite extra. Hon är så fin, och jag är så otroligt glad att jag har henne i mitt liv. Många har inte ens en mormor eller morfar, farmor eller farfar, och jag har alla fyra och plus en  gammelfarmor på det. Jag är så lyckligt lottad och jag älskar dem så mycket! <3
Gammelfarmor Margit och jag!
Morfar visar Margit bilder på ipaden och mormor är med på ett hörn. 

Efter det åkte jag och mamma och åt lunch på Bilbos, som förvrigt har huskvarnas bästa sallad! Jag är stammis där och kommer sakna att ta bilen dit på kvällen när jag är sugen på sallad!

Mamma och våra sallader! 

Efter det tog vi en runda på rosen, vårat otroligt fräscha och grymma köpcenter här i Huskvarna.. *hosthost*  mamma frågade om jag skulle vilja veta om något händer med Margit när jag är borta. Och bara tanken fick mig att bryta ihop och börja gråta. Efter det rann tårarna till och från hela eftermiddagen. Skjutsade iallafall mamma till jobbet vid 1, åkte och tränade, handlade och hämtade ett paket på posten, åkte hem till Tina och hängde lite med henne och nu är jag hemma igen. Man hinner mer på en dag än vad man tror. Nu ska jag bädda ner mig och se PLL avsnittet en gång till, för att se till att det inte var något jag missade. ;-) haha. 

Imorgon ska jag ha kusinmys med kusinerna på pappas sida. Ska bli kul att hänga med dem då jag tycker vi ses alldeles för sällan! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: