Min värdfamilj.

Kategori: Usa - förberedelser

Har fått endel frågor och jag inser att jag inte berättat något om min värdfamilj. Anledningen till detta är mest att jag inte frågat om jag får skriva eller publicera bilder, så därför har jag inte skrivit något överhuvudtaget. Men tänkte skriva en liten text, och sen får vi se om 2 veckor om det kommer bli bilder eller inte. 

Min familj består utav
Värdpappa 
Värdmamma
Värdbarn tjej 11år
Värdbarn pojke 6 år
Och två hundar! 

När jag ansökte bad jag specifikt om att inte få barn under 3 och jag ville helst inte barn som är hemma hela dagarna,  så när jag fick denna matchningen kände jag på mig direkt att detta var en sådan familj jag var ute efter! 

Barnen har endel fritidsintressen såsom tennis, piano och karate. Båda gillar böcker och filmer, speciellt genren fantasy, Harry Potter och superhjältefilmer går tydligen hem hos hela familjen. (Jag som älskar Harry Potter blev överlycklig!!) Dem reser inte mycket, utan om dem reser, så reser dem till deras "river" house eller "mouintain" house på helger och sånt. Visst, jag läser att många blir medbjudna av sina familjer till alla möjliga roliga platser, men jag tycker det ska bli sjukt kul att få se staten som jag ska bo i och ser fram emot en rundtur av mina värdföräldrar. 

Hela familjen tycker i övrigt om att vara ute och hänga i naturen, vilket tyckte jag är en kul grej, för då lär det bli en hel del utomhusaktiviteter. 

Båda barnen går som sagt i skolan, och jag ska hjälpa dem på morgonen, sen hämta i skolan, köra till aktiviteter osv. Eftersom jag inte jobbar hela dagarna, så kommer det bli endel kvällspassningar och helger, då föräldrarna kan behöva vara iväg med jobbet eller ha "datenight". Men jag tycker det är okej, för jag tycker att kvällspassning kan bli mysigt på ett annat sätt! (FIILMKVÄLL ;-) haha) 

Om ni som är i matchningsprocessen eller övriga har några frågor får ni gärna fråga här, på min mail [email protected] eller skriva till mig på FB! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: