Torsdag

Kategori: Allmänt



Min nya rosa löparjacka! Åh, det var kärlek vid första ögonkastet!!! 200kr på Marshalls! Köpte även ett träningslinne från Calvin Klein för 16$ alltså ca 105 kr!! 
Torsdagar är som alltid, min dag i köket. Började med att baka tårtan. Den är inte så avancerad som den ser ut. Kakmix+frosting på burk. Haha. Det var dock lite extra grejer som skulle i både mixen och frostingen. Imorgon ska den ätas! Tjejen ska ta med 4 tjejer till premiären av Divergent! Och gissa vem som ska vara med dem där?! Jo, jag och Therese. Min snälla värdmamma köpte en extra biljett så jag kunde ha med en kompis. :) och efter ska de hugga in på tårtan! 
När kakan svalnade, förberedde jag kvällens middag. Detta är något jag aldrig gjort innan, men kommer definitivt göra igen!!! Laxlasange! Det fick högsta betyg av min värdmamma, medans barnen var lite kräsna över att jag lagt i spenat. ;) men men. Jag blev jättenöjd, och ska försöka hitta ett nytt recept till nästa vecka!  
Juste, i måndags hade pojken test i karate. Han har pratat om att få sitt lila bälte sedan innan jag kom hit, och i måndags var det äntligen dags!! Och självklart kirrade han det, stolt kille klev ur lokalen med ett nytt bälte. 
Efteråt gick vi till den STORA chokladbutiken som ligger jämte karateträningen och köpte gott som belöning. Jag och mina kompisar här kör tre veckor utan onyttigt så inget för mig dock. Ska bli svårt och stå emot tårtan imon. Det är i princip flera kladdkakor med olika frostings emellan. HUR GOTT LÅTER DET INTE DÅ!?!? 

Nu ska jag lägga mig och se Breaking bad, som blivit mitt nya beroende! Godnatt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: