Thanksgiving

Kategori: Allmänt









Spenderade Thanksgiving hemma hos Elin och hennes värdfamilj! Så himla mysigt! Jag tycker att thanksgiving påminner lite om julen hemma, alla är samlade och äter tills man spricker. Det som serverades var sötpotatispaj, stuffing(en brödgegga, så äckligt!) gravy(Brunsås) grönkålssallad med tranbär och andra frukter, kalkon(såklart) en kycklingsoppa jag inte minns namnet på(skulle egentligen vara gjord på ekorrekött, så ganska glad att de använde kyckling istället..) ostron gratäng(första gången jag äter ostron. Var väl sådär asså..) tranbärsgele och gröna bönor(föööör överkokta) 

Maten föll inte mig i smaken, men jag smakade på allt som bjöds och kan ju säga att julmaten hemma slår nog inget!!!! Efterrätten stod jag, Elin och min värdmamma för(min värdmamma skickade med en paj) 
Pekanpaj och pumpapaj. Pumpapajen var bäst!!!! Jag tycker den smakade som kanelcheesecake, ska prova och göra en hemma till jul kanske?? 

Fredag natt/morgon tillägnades till shopping, även hela lördagen. Men fick många köp som ska med hem klara, såå snart är jag redo att åka hem!!!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: