Timber

Kategori: Allmänt

Vaknade för en liten stund sedan och fixade lunch och frukost till pojken. 7,30am åker dem till skolan med pappan, så då ska de vara klara. :) och då blir jag ledig, och börjar inte förrens kl.2,30pm. Så sjukt gött!!! Ligger i skrivande stund i sängen och äter frukost, har ätit äggknäcke med kaviar sista dagarna, så idag fick det bli fruktsallad. Nomnom! Vid 10,30 ska jag och fd au pairen åka iväg på lite ärenden, target, farföräldrarnas hus, lite lekplatser och slutligen banken, ska skaffa mitt bankkort idag!!!! FINALLY! 

Vi trodde först att man behövde ha SSN(social security nummer) för att få skaffa det, men det behövde man inte. Förvrigt, var besöket på SSN så hemskt. Först fick man fylla o en lapp, namn, födelsedatum, föräldrars namn osv. Sen sitta ner, behövde dock bara sitta i en minut, innan jag fick gå fram till luckan. Där sitter en tjej, med VÄRLDENS LÄNGSTA OCH FULASTE NAGLAR, men det hör inte till saken. ;) hon röt åt mig "give me your pappers" och jag gav henne mina papper. Och helt plötsligt säger hon att mina papper stämmer inte och att jag inte kommer få skaffa ett SSN. Livrädd som jag var sa jag med en klump i halsen att det är alla papper jag fått från ambassaden hemma i Sverige. Hon ryter åt mig att jag måste vara bättre på att kolla mina papper. Hon kollar på papperna en gång till, och vet ni vad? DET VAR HON SOM KOLLAT FEL, ALLA PAPPER VAR RÄTT! Fy vad hemskt hon var! Ska iallafall få det nån gång nästa vecka. 

Berättade för mina värdföräldrar om besöket på SSN kontoret och dem blev så arga. Så dagen efter ringde dem båda och skällde ut kvinnan som jobbade där. Och chefen på kontoret ringde mig personligen och bad om ursäkt och sa att dem lag en klagoanmälan i hennes "file" och sa att min anmälan inte kommer påverka min ansökan om SSN!  Kan ju säga att jag har verkligen fått världens bästa värdföräldrar som är så snälla och hjälpte mig. Hade aldrig vågat ringa själv.. 

Eftermiddag ska jag baka en kladdkaka, för ikväll ska jag på Goodbye/Welcome party, en au pair som ska åka hem och au pairen i hennes familj ska välkomnas! Ska bli superkul. Men innan det ska jag, fd au pairen och barnen ut och äta på Moe's. En mexikansk resturang här i närheten, tycker det är så kul för dem säger "we're going to Mexico tonight" blev ganska paff första gången jag hörde det. Visst, hade ju inte tackat nej till att åka dit haha. 

Nu ska jag duscha. Hoppas alla där hemma har det bra, saknar er alla. Puss! 
Lite bilder på mitt rum.
Har lovat tjejen att baka denna inför divergent premiären. ;) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: